1. Правила за модериране и администриране
Правилата за модериране се отнасят за модераторите и администраторите.
1.1. Трябва редовно да посещават форума и да следят за нарушения и злоупотреби с общите правила за ползване на форума!
- да следят темата да бъде в правилния раздел на форума;
- да следят заглавието на темата да съвпада със съдържанието и да е информативно;
- да разделят темите, когато разговорът се промени в различни посоки;
- да внимават да няма дублиране на теми с еднакво съдържание, като ги сливат или насочват създателите на нови теми към вече съществуващите;
- модераторите да осведомяват своевременно администраторите в случаи на злоупотреби от всякакъв вид;
- да почистват темите от ненужни диалози /разговори за ЛС, препирни, неважни за останалите потребители или несвързани с темата мнения/, за да бъдат темите по-информативни и лесни за преглед;
- да заключват теми, развитието на които е необходимо да спре или темата е изчерпана с цел предотвратяване на излишни бъдещи постове;
- да осведомяват потребителите за действията си чрез ЛС или съобщения в проблемните теми в случаите, когато тези действия представляват съществена намеса в съответната тема и биха могли да внесат объркване или неяснота;
- темите в работните раздели на форума се заключват, след като модериращият е напълно сигурен, че проблемът е изчерпан.
1.2.Модераторите модерират теми като слагат подпис в топика с редакцията. Модераторите заключват теми като слагат последен пост защо я заключват. Тема се отключва от модератора който я е заключил, ако има решение на администратор, или ако човека отворил темата и помолил да бъде заключена, помоли да се отключи отново. Във всички случаи отключване на тема се прави с пост защо се отключва темата. Теми, заключени поради нарушения се отварят само с разрешение на Администратор. Всеки модератор може да модерира най- много 3 раздела.
1.3. Модераторите трябва да помнят, че те трябва да са в услуга на играта, играчите и администрацията, а не обратното. Оказването на помощ към играчите и следенето на реда на форума са техни основни задължения. Проявата на неуважение, подигравки и неправомерно използване на дадената им власт е неприемливо (в това число триенето или редакцията на постове на лична основа и когато те не са в разрез с текущите правила).
1.4. Основната задача на модератора и администратора е споровете да бъдат решавани бързо и адекватно. Взимането на решения относно модерирането на дадена тема без цялата необходима за това информация, може да доведе до обвинения в пристрастия и потребителите да останат с грешно впечатление. Следователно, ако се разрешава казус, е добре да се изслушат и двете участващи страни.
1.5. Информация от Модераторската зона не се изнася по никакъв повод. Информация (например ИП адреси), достъпна само за администратори и модератори, не се предоставя на потребители или трети лица.
1.6. Наказание наложено от модератор или администратор може да бъде редактирано от друг член на екипа само след известяване на наложилия наказанието за причината, а още по-добре с консултация с него. Ако наказаният се интересува за причината, може да бъде насочен към модератора, наложил наказанието и бъдеща намеса в създалата се ситуация е недопустима. Модераторът или администраторът, наложил наказанието е длъжнен да даде обяснение на провинилия се член на форума, ако такова му бъде поискано. Ако разумно и изчерпателно обяснение вече е дадено, следваща комуникация не е необходима или задължителна. При заключване или преместване на тема е задължително да се остави подпис с информация кой и по каква причина е модерирал темата. Изключения са очевидно спам/просташки теми, които нямат нужда от коментари.
1.7. Желателно е да не се редактират теми, които вече са модерирани от друг модератор. Разбира се, ако в негово отсъствие във въпросната тема има нарушения- може тя да бъде заключена, до намесата на отсъстващият модератор който в последствие да прецени какви ще са бъдещите му действия.
1.8. Ако в дадена ситуация модераторът се двоуми какво да предприеме – по-добре да се допита до по-опитните си колеги. При неразбирателство между модератори спора в публичното пространство е АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕН. За разрешаване на ситуацита трябва да бъде уведомен администратор, който в задължителното присъствие на двете спорещи страни трябва да вземе съответните решения.
1.9. Модераторите и администраторите трябва да почистват темите от излишни мнения, да покачват warn level при необходимост и в краен случай да поставят бан на провинилите се потребители.
1.10. Модераторите не трябва да злоупотребяват с дадената им власт. Не се приемат лични нападки и обиди. Ако потребител срещне нарушение на модератор трябва да докладва за това на администратор- независимо кой.
1.11. Нови модератори се избират само с кандидатстване в определена тема, пускате кандидатурата си и администраторите следят активността Ви и това да ли спазвате правилата. Ако в определения момент няма нужда от модератор, ще трябва да изчакате докато ни е нужен още един модератор, освен ако по преценка на администраторите не бъдете включен в екипа. За да станеш администратор е нужно преди това да си бил модератор и да имаш опит, нов администратор се избира от главния администратор, даже и кандидатурата му да е предложил друг администратор.
1.12. Модераторите и администраторите ще имат цветове на писане:
Администраторите имат право да пишат с всички цветове, модераторите само с един, който те си изберат и уведомят администратор. Потребителите НЯМАТ право да пишат цветно.
Модератори:
адинка- Жълт
Cody- син
Адриана Лима-
Ашли Старк- Виолетов
Всеки модератор и администратор е длъжен да прочете тези правила!!!